Inlaatreiniging met granulaat voor THP- TSI en TFSI motoren
Vele autofabrikanten maken gebruik van direct ingespoten benzine motoren. Naast de voordelen van een laag brandstofverbruik hebben deze motoren helaas ook nadelen. Doordat een deel van de uitlaatgassen terug wordt gewonnen, zie de afbeelding hieronder, ontstaat er roetvorming in het inlaatkanaal. In de afbeelding is te zien hoe de roetvorming zich afzet tegen de kleppen in het inlaatkanaal waardoor de ademhaling van de motor slechter wordt.
Verontreiniging wordt beetje bij beetje erger. Meestal zal de auto gaan inhouden, neemt het brandstofverbruik toe en loopt de motor stationaire onregelmatig of gaat het motorstoringslampje branden. In extreme gevallen verdwijnt meer dan 30% van het motorvermogen.
Uit eigen ervaring weten wij dat onderstaande motoren last hebben van dit probleem:
- Audi TSI en TFSI motoren
- Peugeot en Citroën THP motoren
- BMW motoren
- Seat TSI en TFSI motoren
- Skoda TSI en TFSI motoren
- Volkswagen TSI en TFSI motoren
- Ford ecoboost motoren
- Direct ingespoten benzine motoren
De meest effectieve manier om uw klachten op te lossen is het roet in de inlaat te verwijderen middels een granulaatbehandeling. Uit ervaring weten wij dat dit de beste methode is waarbij wij het complete inlaatkanaal tot aan de kleppen stralen met granulaat.
Zonder een goede diagnose is het niet te zeggen wat het kost. Geen enkele situatie is hetzelfde.
Na de diagnose krijg je van ons een vaste prijsopgaaf. En een duidelijk overzicht wat er nog eventueel tijdens de behandeling naar voren kan komen. Onze prijzen zijn vast en wij zorgen dat je auto weer als nieuw rijdt.
Een diagnose is vrijblijvend en kost je niets.